Sir Paul Simon igen

För en gammal man på 75 år så rockade Sir Paul Simon länge. Han var på scenen i ungefär 2,5 timmar och det bara sprutade gamla godingar varvat med det nya som jag ännu inte har fått kläm på och som jag faktiskt inte gillar speciellt mycket, men det gör inget för det är kärlek och värme i musiken och live så har det mesta ändå en tendens att bli riktigt bra.
Jag är i full gång i mitt quest att skaffa hans autograf så att jag kan tatuera in Cecilia på kroppen och skryta för alla som orkar lyssna att "det här, det är Paul Simons handstil!"
 
Det är svårt att battla när ingen vill lyssna och varken säkerhetsvakten eller hörlurekillen ville ge efter för min önskan att bara stjäla några bokstäver av honom.
 
Jag dröjde vid bakdörrarna när jag vände mig om och stirrade Fredrik Skavlan i ögonen.
"Men det är ju du!" utbrast jag och gick mot honom. Han såg jätteförvirrad ut. "Du har ju träffat Annie Lennox! Hur var hon?"
Han garvade och berättade att hon var jättetrevlig.
Sedan frågade jag "Hur luktade hon?" (jag har nån dille på att få veta hur folk luktar) och då garvade han igen och jag fick inget bra svar.
 
Sedan gick han och hans gang för de hade "pass" och fick komma in backstage.
 
Jag står kvar, full av konsert och muntorrhet, mina ben är använda och jag vill egentligen bara sitta ner och dricka ett glas vatten. Jag är gammal nu.
 
Men jag har fått äran att höra Paul Simon igen. Jag älskar honom och han är så kroppsligt liten att jag vill ställa mig bredvid honom och se hur mycket jag kan beskydda honom.
 
Hail Hail Mr Simon
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0