Livet har sagt sitt

Jag har blivit nån slags livsförespråkare & det är inte alls likt mig. 
Så medans min kollega inte är säker på att hon ska ta de extra 2 dagarna semester, för då har hon bara 3 st kvar sen, så säger jag till henne: "men vet du vad? Du har bara 1 liv, så vill du ta ledigt, så gör det. Vad spelar det för roll om 50 år?"

Mitt år på hotellet har fått mig att inse att livet handlar om mer än att jobba heltid. Det finns saker som är viktigare.

Och jag tycker synd om henne när hon säger: "men tar jag ledigt bara 1 dag utan lön så är det jättesvårt ekonomiskt" 

Då inser jag vilken tur jag har som inte har de problemen med pengar. Jag är rätt privilegierad ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0