Att hålla dina fucking fingrar i styr!

När jag får höra om dessa fruktansvärda handlingar som en våldtäkt är som händer egentligen överallt, men det jag tänkte nu var på festivaler. Ska man som tjej inte kunna åka på en festival utan att behöva vara rädd för att bli antastad av sjuka individer?
Den endan oron borde vara att komma bort från sin kompis i folkhavet, eller att tältet svämmar över av det obligatoriska festivalvädret.
Du ska fan inte behöva tänka på om du ska bli våldförd på eller inte.
At some point går det inte längre att skylla på en "dålig uppväxt" utan individen måste ta eget ansvar.
Men varför lär inte föräldrarna barnet att du kan inte tafsa på tjejer hur som helst! Du kan inte tro att du kan göra som du vill! Varför ska det vara okej att göra som man vill med tjejer?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0