Nu när jag har körtkort

Det här med lycka är ju väldigt individuellt. Det du tycker är helt fantastiskt kan ju jag tycka är det värsta man kan tänka sig. 
Men idag blev jag lycklig. Jag var hos pappa för att hjälpa honom med lite diverse saker och medans jag står ute i solen så åker en M bil förbi och stannar.
 
"De är här rätt ofta och tränar backning runt hörn" säger pappa och jag piper till 
 
Jag står kvar och kollar med en jätteleende i ansiktet och minnns hur det var. Bilen stannar och jag ser att det är min körningskille Chrille! Vi vinkar åt varandra och jag pekar på min bil och gör ratt-rörelse.
Han gör tummen upp och öppnar sedan dörren och säger: "är det din bil?"
 
"Ja!" utbrister jag lyckligt
 
"Nailed it!" säger han och ler. Sedan förvinner de runt hörnet för nya äventyr.
 
(Det där med "Nailed it" blev en grejj mellan oss för det var nånting som jag utbrast då jag tyckte att jag hade gjort nått extra bra under våra lektioner. Fick tillochmed en tröjja av honom dagen jag äntligen tog mitt körkort som han hade tryckt Nailed it på)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0