Franciskus av Assisi & jag

Amen



Kommentarer
Moa

Påminn mig om att jag måste visa dig en video jag såg på jootoob. Det var ett socialt experiment där de kollade hur folk reagerade när de hörde ett barn vs en hund som var instängd i en varm bil. EN person reagerade på barnskriken på en timme. TRE personer reagerade på hunden på mindre tid än så - en kille försökte slå sönder rutan, och en annan kille gjorde det faktiskt! You'll love it.
Jag såg ett annat socialt experiment också; en snubbe som slog en låtsashund ute in public. Några reagerade inte, men en karl började slå på honom och knuffade bort honom och hotade honom med en vägkon, och en kvinna började skrika och rusade fram för att hjälpa hunden. Det finns bra människor out there.

2015-11-30 @ 06:58:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0