De tio bästa låtarna som Roxette inte spelar live

http://bloggar.aftonbladet.se/musikbloggen/2015/07/de-tio-basta-latarna-som-roxette-inte-spelar-live/
 
Alltså, jag håller med så mycket som en människa någonsin har hållit med! Det var som han gick in i in hjärna och snodde allt jag tyckte!
 
Jag önskar att jag kunde få höra dessa vackra låtar live, men de väljer hellre att köra the look och joyride varje gång.
Men jag förstår ju, för det är ju dessa låtar (bland annat) som räknas som de "stora hitsen" och det är ju det man vill höra. (hm..)
Jag fattar, men det skulle vara så trevligt för oss fans som har hängt med så pass länge att få höra nånting annat. Roxettes låtskattkista är så stor att de skulle kunna ha ett 10 timmars gig och det skule fortfarande finnas låtar att ta av.
 
Kan addera att Lies från Crash Boom Bang skulle vara en askick live låt att höra, men kanske mer då när det var den gamla Marie, för den nya, späda Marie har vare sig ork eller röst att göra den låten rättvis. Det är synd, för när det begav sig hade hon en av de bästa rösterna en människa kan ha.
 
Jag är hög på Roxette efter giggen i Halmstad och Stockholm. Jag är hög på känslan av att stå i ett hav av människor och få njuta av ett av de bästa banden jag kan tänka mig. Jag är hög på känslan av att få ha hört Heart Shaped Sea live. 
 


Kommentarer
Jörgen Stafrin

"Soul deep", "Queen of rain", "Goodbye to you", "Neverending love" kan jag hålla med om, de är singlar. Jag gillar dom andra också och älskar "I call your name", samt hela debutplattan (http://skivguide.blogspot.se/2009/11/roxette-pearls-of-passion.html), och skulle älska att se den live. Men dom är albumspår från rätt tidigt i karriären och enda gången en artist kör albumspår live normalt är från den senaste plattan av PR-skäl.
Sen brukar artister, av någon anledning, inte vilja kännas vid sina första låtar så att dom inte kör "Neverending love" är synd, men inte förvånande tyvärr. Men det är kul att se Markus Larsson skriva om 80-tal på ett sånt positivt sätt. :)

2015-07-29 @ 12:02:57
URL: http://skivguide.blogspot.se
Mow

Fan, jag har hört tre Roxette-låtar på radion idag! What's going on?

2015-08-19 @ 16:50:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0