Dagen då jag träffade Marie Fredriksson

I flera veckors tid har jag klurat & fnurat på vad jag ska säga & hur jag ska säga. 
Jag måste ju vara cool för hon har ju hört allt. Sett allt. Jag vill ju sticka ut.
Jag vill vara som Pusher & säga: "Marie, tjäna! Vill du ta en fika sen & prata om djurrätt, kanske?"

Jag vill inte vara en i mängden & ordbajsa hur mycket jag älskar henne & hur fantastiskt jag tycker hon är. Det säger ju alla! Det tycker ju alla!

Jag trodde jag hade kollen, men när hon plötsligt bara var där så gick rösten upp i ett snabbt falsetto tempo & jag hörde mig själv kräkas bedyrande ord & om hur "galet kär" jag är i henne & vilken inspiration hon har varit sedan jag var liten flicka på 8 år.
Hon skrattade, såg mig i ögonen & berättade att hon mindes gigget i Sundsvall -92. Gigget som jag ville gå på, men fick inte för mamma.

Jag tog min bok & kände hur det började bubbla i huden i ansiktet & hur mina händer inte ville lyda hjärnan. 

"är du okej?" frågade en vakt & jag såg honom inte riktigt för mina ögon var fulla av tårar. "är du glad?"

"ja!" utbrast jag. "det blev lite för mycket för mig bara"




Kommentarer
Jörgen Stafrin

Det är bara att gratulera! Det måste vara en kul känsla att äntligen få träffa personligen en av dina favoriter! Jag har förstått att Marie är en rätt jordnära person. :)

2015-12-06 @ 12:33:38
URL: http://skivguide.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0