Road Rage

Jag har haft mitt körkort i en vecka nu & börjar redan visa tecken på hets mot folkgrupp - typ. För det är svårt att hålla tyst när det kryllar av idioter på vägarna & parkeringarna & jag måste ljudligt klaga & frusta när någon gör nånting jag inte skulle ha gjort. 
Hemskt av mig, egentligen, för man gör ju ofta saker av en anledning. Människan i bilen framför mig kanske kör så sakta för den har varit med om en jättehemsk trafikolycka & kanske inte ha suttit bakom ratten förrän nu. Eller kanske den är lika ny, eller tom nyare än jag i trafiken & då är det ju klart att det får vara lite osäkert. 
Det vet väl jag, om någon, hur det är att vara ny.

Egentligen borde jag bara hålla käften & ignorera. 


Kommentarer
Jörgen Stafrin

Jag tror du är rätt normal. Jag tror inte jag har åkt med någon bilförare som inte brukar sitta bakom ratten och skälla på sina medförare i trafiken. ;)

2015-08-28 @ 22:17:47
URL: http://skivguide.blogspot.se
Happy

Jag säger som han på radio guld, Kramas i trafiken!

Det är väldigt sällan jag blir arg på någon i trafiken. Åker man i tid så gör det inte så mycket om man hamnar efter någon som inte håller toppfart osv.

Det brukar bli mindre irritation ju mer man kör, för då förutser man deras beteende bättre och hinner planera.

2015-09-08 @ 10:58:24
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Chloe Dancer

Haha, ja, jag lär mig väl vägens lag också eftersom :-)

2015-09-08 @ 11:00:09
URL: http://shelteryourneeds.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0