Nästan så att jag skäms, asså!

Under mitt sophmore år som vegopiga fick jag frågan: "Om du får barn, hur ska du uppfostra dem då?"
Jag sa: "Jag låter dem bli gamla nog och så får de själva bestämma"
 
Meaning: jag ger dem kött och sedan får de själva bestämma hur de vill leva.
 
Nu när jag tänker efter blir jag alldeles mållös över mitt svar. I mitt reducerade tillstånd tyckte jag alltså att kött var normen när man växer upp och att det skulle uppfortras så. Herre!
 
Nu säger jag: Vem säger att en köttdiet är normen?
 
 
 
 


Kommentarer
Ewa

Egentligen, så länge man får i sej de man "ska" och växer som man ska, vad är de för fel på att bli uppväxt med vegomat? Vissa blir ju uppväxt med pizza och mc donalds och de verkar ju funka.... :P

Svar: Ja, det vet vi ju pga att USA finns :D
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-01-18 @ 01:21:55
URL: http://muwel.bloggplatsen.se
Happy

Vego is the norm!!!!!

Follow me my sweet vegan friend to Vegovision!

2014-01-22 @ 00:45:15
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0