Människans seger

Den 27'e var det minnas-förintelse-och-alla-människor-som-dog-under-hitlers-hand dagen. Människor från hela världen stannade upp och omfamnade varandra och drog en lättnans suck att det är över och att de är fria.
 
"aldrig igen" ropar de.
 
Hm. Jaså?? Skulle inte tro det. Friheten ni glädjs åt är en annan individs misär. Varje sekund. Varje dag. Tills de antingen gasas ihjäl eller hängs upp och får halsen avskuren, så kan de blöda ihjäl.
 
 
 
 
 
 
Jag förstår inte vad ni firar? vad är det för skillnad, egentligen? Jo, Djur har inga röster att säga ifrån, men det har jag! Och så länge de inte kan säga nej, så är jag deras röst - och jag kommer aldrig hålla käften!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0