En bultande aktivist själ

Det känns inte rättvist att bo i en sån här liten stad! Mitt aktivist hjärta vill till större städer där jag kan möta upp likasinnade & vi kan skrika åt folk som bär päls & sprida budskapet om att äta djurfritt inte alls är dumt. Jag vill demonstrera & bära skyltar, jag vill stå på torget & säga sanningen. Jag vill omge mig med 100 tals Djurrättsvänner & känna styrkan i ett gäng.
 
Allt det fina jag läser om & ser bilder på. Men här i Sundsvall är det som att pissa i motvind & jag är så trött på det lilla engagemang som (inte) finns. Här känns det mest bara som en börda för folk att resa sig från sina fotöljer & göra sin åsikt hörd. 


Kommentarer
Happy

Varför joinar du inte mig då? :( Vi kan demonstrera hur mycket du vill... Exempelvis så var ju Pelle S här i somras och så har djurens rätt haft matträffar med mera och försöka få till någon demonstration är väl inte omöjligt? :)

Svar: Djurens rätt matträffar i sundsvall!? Nääär?? Det här är också lite typiskt, informationen är så superdålig. Jag har varit på Olle, bl a om att det inte uppdaterats nog på Facebook, men han ju inget med det att göra. Tydligen är det den där Maria Maldonado som sköter sånt. Men det är fortfarande dåligt uppdaterat.
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-02-04 @ 18:23:35
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Happy

Just nu är det max som sköter den, om jag minns rätt, nu när han flyttar så behöver vi någon frivillig :-). Vi har haft medlemsmöten osv men ingen kommer, få har träffat oss på stan, kommer knappt någon på årsmötet osv. Jag vet att Facebookandet varit lite dåligt men det har varit lite aktiviteter där, bland annat en bild på mig finns.
Vi kan ju ses på nästa möte å koka ihop något?

Svar: Ja, det kommer sällan (om någon alls) folk på mötena. Speciellt det där som brukar vara på kulturmagasinet några veckor efter årsmötet. Jag har blivit så sänkt att jag har funderat på att själv inte gå. Att ge upp. Men brev om årsmöten borde väl börja skickas ut snart, får se hur jag känner.
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-02-05 @ 14:49:11
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Happy

Ska ni fortfarande åka på vegovision? Har lite logistikproblem på lördag kväll..

Svar: Ja, vi ska åka. Vad har du för problemo? :)
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-02-06 @ 15:23:21
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Happy

ett litet djur ska flytta mellan 2 olika hem :) Har du nån mailadress så kan jag berätta mer :)

GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-02-06 @ 18:26:35
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0