Göra världen lite ljusare

 
+
 
 
= Sant! 
 
 
 
En massavlivning av stadens gatuhundar i Sotji planerades men ställdes sedan in.
Ett privat förtag som kallade hundarna för "biologiska sopor" (SAY WHAT?!) anlitades dock sedan för att bli av med hundarna. Runt 300 av de ca 2000 gatuhundar som finns i Sotji har dödats men för resten finns det nu hopp.

140 hundar har redan fått skydd hos miljardären Oleg Deripaska och det spanas efter fler. Hundarna plockas upp i en golfbil som kör dem till ett hundstall i Sotjis utkant.

– Min första hund hittade jag på gatan i min lilla by. Han blev min nära vän i mer än fem år, berättar Oleg Deripaska



Kommentarer
Ewa

Fint att se att nån med för mycket pengar har sitt hjärta kvar!! =)

Svar: Verkligen! =)
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-02-12 @ 19:56:21
URL: http://muwel.bloggplatsen.se
Happy

Vad underbart! Hoppas de kan fånga ALLA lösa hundar och kastrera dom så de inte blir fler :)

2014-02-12 @ 20:19:56
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0