Duv Aid

Att hjälpa djur är det bästa jag vet!
Och för några dagar sen fick jag en högts ovanlig förfrågan. http://veganisundsvall.blogg.se/index.html frågade mig om jag ville köra en duva från ume till sundsvall. Jamenvisst! Så på väg hem från Vegomässan stannade vi till på Djurens Rätts kontor och hämtade upp Stura! Den lilla duvan. Jag har aldrig haft med duvor och göra så jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig.
 
Efter några mil på vägen sa jag till Boo; "kanske vi ska sjunga för henne så hon inte känner sig så rädd, kan du någon duvlåt?"
 
Jag hoppas att chocken inte blev för stor, men hon fick höra When Doves Cry med Prince - i Piga tappning och jag kan ju bara hoppas att det inte skrämde henne ännu mer...
 
Nu har hon fått komma till ett par i matfors med gård och massa andra duv polare att hänga med. Det kunde ju inte ha slutat bättre! :D


Kommentarer
Ewa

Visst är det fint när man får hjälpa?! <3

Svar: Hjälpa djur är ju det enda jag vill göra i livet, så absolut! =)
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-02-12 @ 19:55:32
URL: http://muwel.bloggplatsen.se
Happy

Vi får åka å hälsa på duvis nån dag, nyfiken på hur det ser ut där duvor bor :)

Svar: Ja, vi blev bjudna dit till sommaren. De hade ju en massa djur! :D
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2014-02-12 @ 20:19:01
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0