Om att åldras (med värdighet?)

jJag och karln håller på att se igenom Arkiv X igen. För inte så många dagar sedan såg vi Oubliette (som förövrigt är ett av de bästa avsnitten som gjordes!)
 
Tjejjen i fråga blir många gånger kallad "little girl" Amy är 15 år. Jag minns när jag själv var 15 år och drömde om att få vara med och att Mulder skulle använda mun mot mun metoden på mig.
Jag tog illa upp att hon blev kallad "little girl"
Mulder var 34 år när det spelades in, David var 35. Ge och ta 20 år, så är ju inte nånting alls!
Scully var 31 år, Gillian var 27 år (!!)
 
Lucy skulle spela 30 år! Och det får mig att måste sätta mig ner och ta en paus. Jag har svårt att få ihop det där med åldern och grejjer, för jag är i samma ålder idag som Lucy var då! Jag är (i princip) 3 år ÄLDRE än Gillian var.
 
Gillian var 30 år när Fight The Future kom! 30 år! Det känns så föråldrat, så främmande. Jag fyller 30 i oktober, men kan inte ta till mig det. Det är inte jag. Men hon var 30 år.
När jag såg FTF på bio var jag 15 år & då var ju Scully/Gillian vuxen! Hon var en VUXEN människa. Och nu är jag också där, siffermässigt iallafall. Men ändå, herre, lixom!
 
Härligt det här med perspektiv!
 
 
 
(Margi, Igår såg vi Syzygy, då tänkte jag på dig och på mig! ♥)
 


Kommentarer
Moa

Jag känner en 30-årskris närma sig ...

Svar: Jag vet inte. Kris låter så illa. En funderare, iallafall...
GodIsJamesMason/Chloe Dancer

2013-09-03 @ 15:49:46
Marie

Love you (Y)
Wanna date you (Y)
(du får båda tummarna upp från mig!!! :)

2013-09-05 @ 15:26:32
URL: http://allsaint.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0