att vara människa

Jag har hört att ju fler valmöjligheter vi människor har, ju olyckligare blir vi & det kan nästan stämma. Iallafall när man har varit och stor handlat och kylen/frysen är full med grejjer och man står där och bara stirrar för man har 4 frukostval, 3 lunchalternativ och en massa nyttiga mellanmål.
 
Sen har man en tendens att "spara" på det "godaste" så länge som möjligt, bara för att ha det när man mest behöver det, men så tittar man på datumet och inser att det gick ut för 5 dagar sen.
Kewl. Jag hann inte ens få njuta av det bästa, lixom.
 
Stressen bara växer & jag känner att jag måste äta upp allt på en dag, typ, bara för att inte mer mat ska bli dåligt.
Egentligen ska man inte handla överhuvudtaget, men det är inte kul att öppna kylen heller och se ett smörpaket och krossade tomater - bara. Den synen gör en ju inte lyckligare.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0