Placeras i fack

I måndags satt jag nere vid ån med människor och åt glass.
Helt plötsligt kommer ett gäng identitetsstörda små clowngothare och sätter sig, fulla med piercingar och självförrakt. En av dem satt och mumsade på en daimtårta från förpackningen och de andra rökte eller kastade sig omkring i ett försök att hävda sig. Precis som dysfunktionella unga människor gör.
 
Plötsligt hör jag musik, så jag vänder mig om och se att de sitter och myser till Sex Bomb med Tom Jones.
"jaså?" tänkte jag.
 
Sen blir jag bjuden på en kavalkad av nostalgi från när jag var barn, med bland annat Aqua och Shaggy. Musik från långt innan dessa människor ens var född.
 
Nu ska ju jag inte vara den som är den och säger att musiken inte "matchar" deras yttre, jag med min Simon & Garfunkel romans och som tydligen ser ut som en punkare, men men...Det stämde väldigt dåligt.
 
 


Kommentarer
Anonym

Haha haa!
Ja, kidsen idag alltså!!
Annat var det när vi var yngre ;)

2013-06-26 @ 23:38:50
URL: http://allsaint.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0