Icke rationell rädsla

När jag var liten piga var min största rädsla "fullgubbar". Av nån anledning hyste jag sådan rädsla för dessa karaktärer även fast jag inte ens riktigt visste vad det var...
 
En gång när jag och en kompis var ute och lekte utbrast hon plötsligt: "Det sitter en fullgubbe i trädet"
 
Rädslan övertog mig och jag kutade för allt vad mina små ben var värd.
 
Nu såhär i efterhand: 1) varför skulle en full människa sitta i ett träd, bara så där?
                               2) om det nu skulle sitta en full människa i trädet, vad skulle han kunna göra? Han sitter ju i trädet! Jag skulle vara halvvägs runt sticksjön innan han ens skulle hinna klättra ner
                               3) jag lär ju kunna dodga honom om han nu är så full, lixom.
                               4) ...Nä!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0