Not a people person

Vad har folk för fel när de måste fråga vilket kön ett viss plagg tillhör. Som idag, en kund provade en mössa som var vit, blå och orange med en toffs. Helt neutral. Sedan vill han veta, på sin arsliga svenska vem som ska ha den. "Man eller flicka"
 
Men herre! Spelar det någon roll?! Gillar du den?! MEN HA DEN DÅ!!
Det var ju inte som att den var spyrosa med fluff på. För det går ju absolut inte för sig för en "man"
Sedan kollar han på mig som jag är konstig för att jag inte fattar vad han säger!
 
Lär dig språket förihelvete så kan vi prata sen!
 
Sedan alla jävlar som provar jackor. Så du menar på fullaste allvar att den är könsbestämd?! En svart jacka! Man måste vara antingen kille eller tjej för att kunna sporta den?
Ett par joggingskor? Det finns alltså en design för tjejer och en för killar? Man kan inte bara kliva i ett par och springa i dem? Nej nej. De måste ju tilldelas ett kön först!
 
Nike som nike goddamn!!
 
 
ÅÅÅHH jag vill gå hem nu!!!!!
 
 


Kommentarer
Moa

Men när du läser det här, då är du hemma redan. Folk, vet du. De är som de är ...

2012-10-06 @ 18:43:07
Marie

William rockar Hello Kitty och bär rosa kläder och nu senast köpte vi en RÖD overall - varpå de flesta vi möter frågar hur gammal HON är!!
Bitch, does my awesome ninja look like a göörl?!!

Men ja, jag håller med dig i allt du skriver.
Gillar du färgen, snittet, modellen osv. så KÖP den då!!!!
Hålla på och oroa sig sådär... *suck

2012-10-09 @ 22:56:23
URL: http://allsaint.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0