Fin finare finast

Är det okej att kommentera ett barn om det finns 2 av dem? Jag menar, om man känner folk som har mer än 1 barn är det då okej om man säger; "oj, vilken vacker dotter du har" eller blir mamman sur då för att man inte sa att sonen också var söt?
Eller blir mamman glad för att hon fick bekräftat att hon har en vacker dotter?
 
Jag känner en tjej som har massa pojkar. Och en av hennes söner är ju jättesöt, medans de andra inte är det. Är jag ett bajshuvud då om jag säger att ev av dem är söt, men säger inget om de andra?
 
Kanske är det bäst om man bara inte säger nånting...


Kommentarer
Marie

Alltså eftersom jag haft ETT barn i 14 månader och därför vet ALLT, så kan jag säga detta: om jag i framtiden ynglar av mig ännu en gång och du då tycker att barn 1 är sjukt mycket sötare än barn 2 så är det helt okej att säga "vilken fin son du har" eller vad du nu skrev.
Jag är inte ett dumhuvud - jag vet mycket väl att du är en egen människa med egna tankar och åsikter. Och vi behöver naturligtvis inte alltid hålla med varandra, jag älskar dig ändå.

Skulle alltså ABSOLUT inte ta illa upp om du tyckte att ett av mina knoddar var sötare än den andra.

2012-10-21 @ 21:37:25
URL: http://allsaint.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0