Bröstcancer gala

Cancerforskning i alla ära. Cudos, lixom, men när hela sveriges "kändiselit" samlas 1 gång om året (!!) för att hora in pengar till bröstcancerfonden, vill jag bara kräkas. Precis som att "nu har jag gjort årets goda gärning bara genom att dyka upp och visat mig"
Alla är så skenheliga med sina rosa band & sin givmildhet & så fort kameran stängs av, så stängs också engagemanget av. Varför bara bry sig 1 gång om året? Varför måste det finnas en kamera för att det ska räknas? Gills det bara när andra ser vad du gör?
 
Kan mekonomen sova gott på natten när de vet att de har skänkt 1.5 miljoner kr?
Kan Rene Nyberg klappa sig själv på axeln för att ha programledat hela grejjen?
Kan svenska folket luta sig tillbaka de andra 364 dagarna & bara vänta på ett mirakel?
 
Och en annan sak, med alla miljoners triljoners kronor som väller in, vart sitter skiten fast? Hur lång tid ska det ta att hitta ett botemedel?
Vad händer med alla pengar?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0