söndags lol




Mjölktabben - Arla datummärkte med "bajs"

9 mar 2012 "26 Bajs". Så lyder datumstämpeln på en liter mjölk från Arla.

– Det är tråkigt om det står så på våra mjölkpaket, säger Katarina Malmström på Arlas pressavdelning.

Det handlar om en liter mjölk med tre procents fetthalt. Tetran är inköpt på Lidl i Borlänge men sticker ut från Arlas normala sortiment. På tetrans ovansida är det stämplade produktionsdatumet "26 bajs" - i stället för "26 feb".

Alva Olsson, 13, upptäckte mjölkmissen när hon plockade fram kvällsmål till familjen.

– Hon visade mig och frågade om det verkligen stod så. Vi började skratta allihop, säger pappa Kent Olsson, 45.

Tetran är äkta

Sedan lade Alva Olsson upp en bild på Arlas Facebook-sida, där Ajour.se snappade upp den ovanliga datummärkningen.

Och det råder inget tvivel om att mjölktetran är äkta, enligt Kent Olsson. Stämpeln med ordet "bajs" ser likadan ut som de vanliga datumstämplarna på Arlas mjölktetror.

– Det är nog någon som har haft lite roligt, säger Kent Olsson.

Men på Arlas pressavdelning tycker man inte att tilltaget är roligt.

– Det är inget kul när det står bajs på något du ska äta eller dricka, säger Katarina Malmström.

Arla vill utreda

Hur den genanta stämpeln hamnat på mjölktetran kan Arla inte svara på innan det gjorts en utredning. För det krävs att familjen Olsson skickar in tetran, säger Katarina Malmström.

Men det tänker familjen Olsson inte göra.

– Vi behåller paketet, jag vill inte att någon får skäll för det här. Jag tycker att det var ganska oskyldigt, säger Kent Olsson.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0