Min livssanning

Ibland känns det som jag är född baklänges, som jag är den enda som vet sanningen. Jag kan inte relatera till människors livsval och önskningar. Jag står som på andra sidan och betraktar. Och om någon ens skulle sträcka ut handen, vet jag inte ens om jag vill fatta den.
 
Jag vill inte ha nånting med er att göra. Jag förstår ju mig inte på er, och kommer förmodligen aldrig att göra det.
Hur kan ni vara så lurad? Hur kan ni blunda när världen ser ut som den gör? Hur långt ner i jorden kan man stoppa huvudet?
 
Är det så det är att vara som ni? Man vänder sig om för att slippa se. För att slippa göra andra val. Eller så kanske man inte vågar göra det annorlunda. Man är så hjärntvättat att det går inte att bryta sig loss?
 
Lurad och blinda. Döva.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0