Hemlöst dilemma

"Alla har rätt till tak över huvudet"
/Idiot från kd.

Nej, herr minister från kd, alla har inte rätt till tak över huvudet. Har du fått chans på chans på chans och inte kan hålla kvar ett boende för att du bara måste injicera heroin hela dagarna och dricka öl på navet, så förtjänar du inte fler chanser.
Har din hyresvärd kunnat sett mellan fingrarna några gånger för att hyran var "sen" eller blundat för att du har pissat i hallen, så förtjänar du inte fler chanser.
Kan du inte sköta dig och anpassa dig, så är det inte synd om dig. Kan du inte sköta din ekonomi hamnar du förr eller senare på en parkbänk med dina polare och en kassa ljummen bärs, eller så kommer det 2 främlingar och sätter upp en budget tavla och säljer din tjock tv. För att senare ge dig en present för dina enastående insatser.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0