Forever dog

Ikväll var jag och mamma och lyssnade på Annika Östberg's föredrag i spegelsalen. Sjukt intressant, men det som berörde mig mest var när hon pratade om mötet med hunden som en medfånge i rullstol hade.
Om hur han hade tittat på henne och glatt viftat på svansen och ville ha gos.

Om hur hon hade fått chansen att träna hundar i fängelset och hur hon hade gråtit varje gång hon fick lämna ifrån sig kopplet.
Hon berättade att hon tänkte "en dag ska jag också ha en hund som jag inte ska behöva lämna ifrån mig. Min "forever dog"

Sen i sverige hade hon åkt till sundsvall faktiskt och skaffat sig sin "forever dog"  ♥
En helt fantastiskt vacker gul labrador - som alltid fick följa med överallt. Och som var med ikväll!

Det var så vackert att det fick mig att gråta.

Sen när jag kom hem och skulle återberätta om vovven för Boo grinade jag ännu mer.



Jag vill ha en gul labrador....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0