En människa.

Jag blir alltid lika uppriktigt förvånad när mina djurrätts vänner driver en människo kampanj på sidan om.
För mig är det väldigt svart/vitt på den fronten och jag har absolut ingen som helst sympati för människor som dör, far illa eller är hemlösa.

Hur kan jag känna nånting som ens liknar sympati när jag pratar med folk om hur djur behandlas, och att de inte ens bryr sig så pass att de kan avstå från kött - inte en någon dag i veckan??
Men det går ju absolut inte! Hur ska jag kunna avstår från en död kropp på min tallrik?! Hur ska jag kunna leva utan att få äta nånting som har plågats till döds!?

egoistiska, äckliga, felande människor!!!

Hur kan jag känna någon som ens liknar sympati när männsikor medvetet plågar djur på de mest obegripliga sätt. Hur rättfärdigar man att låsa in djur? Hur rättfärdigar man att se ett djur som ligger i sin egen avföring, som inte ens har plats nog att vända sig om? Som får stå på kalla sten golv dag ut och dag in. Timme efter timme. Varje sekund av livet går ut på att vara i smärta.

Hur kan jag känns något som ens liknar sympati när människor ser djur som något man kan behandla hur som helst? För att det inte kan kommunicera som ni gör? Som har päls på kroppen istället för kläder?

Alla människor är en potentiell djurplågare. Alla människor är vidriga.
Ingen bryr sig ett skit om djuren, så varför i helvete tycker folk att jag är kall för att jag inte bryr mig om människor?!
Varför är männsikor nummer 1??! Varför ska det vara viktigare?


Jag blir så jävla förbannad!!!


Kommentarer
Moa

Kanske inte viktigare, men i alla fall viktiga. Människor är djur. Människor har också känslor. Vissa människor är oskyldiga som djuren är; som små barn eller andra som är utsatta för onda människor.

2012-01-08 @ 14:26:45
Ägaren

Små barn växer upp till att bli djurplågare - ingen människa är oskyldig.

2012-01-08 @ 14:45:29
Moa

Jo, alla människor är oskyldiga från början. Ett oskrivet blad. Det är deras erfarenheter som formar dem och gör dem onda eller goda eller någonstans mitt emellan.

2012-01-08 @ 17:03:08
Ägaren

så hur kommer det sig att de flesta växer upp och blir onda då?



Vart går det snett någonstans?

2012-01-08 @ 17:10:30
Moa

I uppväxten! Det är därför vissa människor inte borde få bli föräldrar ... för de förstör för nästa generation också! Bra uppväxt = bra människor. Det är där någonstans vi måste börja. Liksom.

2012-01-08 @ 18:49:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0