Arbetskamp

Petter surrar om att beställa en panpizza för att höja moralen på arbetsplatsen.
Då måste jag skratta och undra; "Arbetsmoral..? Finns det verkligen...?"

Jag tycker det låter som nånting som man bara kan läsa om.
Som en myt, typ.

Samtidigt har radio guld en tävling om att utse "Månadens anställda"
Där vinsten är en smörgåstårta för 15 pers på företaget.

Det får mig också att garva. Finns det verkligen anställda som tar sitt jobb på allvar? Finns det verkligen nånting som kan kallas "arbetsdisciplin?"

Sanningen finns inte alls därute!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0