Hurra sverige, hurra!!!

Jag måste få slå ett slag för sverige, asså! Jag upphör fan aldrig att förvåna. I detta arbetssverige går det tydligen inte att få sparken, spelar ju ingen roll hur arsligt du beter dig, kanske en arg blick blir kastat din väg & en mental slap on the wrist, men kom gärna tillbaka!!!

Kom gärna påtänd för hela jävla systemet blundar ändå. Kom påtänd flera gånger gärna, för allt som händer är att du blir hemskickad för att "nyktra" till, sedan är det go team go hela vägen!

Sms'a chefen & säg att du inte kan komma in idag för du mår för dåligt, i vilken gång i ordningen?????!!!!
Men det är lugnt serru, för det spelar ju ingen roll ändå, ingen bryr sig, förrutom alla dina arbetskollegor som du totallt sättet i skiten när du beter dig som du gör!!!!!!

Här i detta land kan man "sjukskriva" sig lite titt som tätt, typ man kan vara borta ungefär halva arbetsmånaden VARJE månad och det spelar ju ingen roll. Nej nej. Det är helt okej att vara självisk och vara "för sjuk" helt plötsligt.

Varför sånna männskor inte bara kan ta ett steg tillbaka och låta folk som VILL jobba, som är på jobbet VARJE dag, få jobba, det fattar jag inte. Men jag antar att det är lättare att bara knulla systemet så länge det går, för det går ju!
Man har ju kommit undan med det i så många år och att ni inte har blivit sparkad tidigare är helt fucking jävla OTROLIGT!!!!
 
Jag har kommit på ett par orsaker till att jag måste vara "ledig" från jobbet. Jag tänkte säga till chefen att jag;
1) Är för sur för att arbeta på en vecka, typ för jag orkade inte lyfta min ordinarie vikt på pumpen.
2) Jag har inte färgat håret på så länge, så jag måste vara hemma och ta det lugnt ett tag.
3) Jag har ingen bh att arbeta i så då måste jag sjukanmäla mig.
4) Det är för fint väder, så jag väljer att åka till beachen istället.
5) Min katt sa åt mig att han inte ville vara ensam idag, så jag måste vara hemma.
6) Typ ba, näää, vill inte idag!
7) Jag lyssnar hellre på Paul Simon än att jobba.
8) Jag är för bra för pengar, fuck them!
9) Hade ingen frukost hemma, så min start på dagen är fucked, så jag kan inte jobba idag.
10) Hey boss, I'm a wild child! Fuck you!!!
 
 
Dessa orsaker är ungefär lika giltiga enligt mig.
Jag ska nog prova mig en 5'a till veckan. Sedan avslutar jag med en fet 10'a.
 
 
LEVE SVERIGE!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0