Men, what about (s)me??!

Jag har insett att jag är född i alldeles fel tidsålder. Jag är född i den "mekaniska och själlösa" tidsåldern.
 
Vilket öronlyx min mamma och pappa fick uppleva med ord som hade en mening, ord som sa nånting och där det inte fanns nånting som hette "redigering"
Sjabblade du din tagning i studion var det bara att börja om från början.
Min mamma och pappa fick uppleva The Beatles, Sonny & Cher, Elvis, Simon & Garfunkel!!
På den tiden var musiken ren. Den var lätt och den var meningsfylld.
 
Vad har min generation fått njuta av? Brittney Spears?! Lady Gaga?! Pink!?
Ursäkta, men kan jag kräkas mer, eller?
 
Min äldre bror fick Grungen!! Hello! Grungen!
Kan det finnas någon snyggare genre, eller?? Han fick härja till Pearl Jam och Alice In Chains, medans jag gick på disco och shejkade till La bouch och Whigfield.
 
Inte konstigt att man är som man är.
 


Kommentarer
Moa

Men vi har fått våra godbitar vi också. Och vi har ju lyxen att kunna lyssna till både musiken som finns idag, och all musik som någonsin har gjorts. Hade du levt dina föräldrars liv hade du inte upptäckt DAGENS godbitar förrän du var för gammal. Lev i nuet. Det finns mycket bra här nu, bland annat allt som har varit.

2012-08-23 @ 22:50:32
piig

Men jag måste ju ha nånting att ranta om, Mow. Annars går ju bloggen under :-P

2012-08-24 @ 14:22:27
JörgenS

Tänk på att dina föräldrar förmodligen satt och drömde om att deras föräldrar fick uppleva Duke Ellington, Glenn Miller, Frank Sinatra, Ulla Billqvist och Charlie Parker. ;)

2012-08-25 @ 11:08:52
URL: http://www.retrogalaxen.se
piig

Ja, du har nog rätt Jörgen. Man är nog aldrig nöjd. Gräset är jämt så frodigt och fint på andra sidan...

2012-08-25 @ 12:40:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0