Har jag äntligen blivit vuxen nu?

Det känns jätte knepigt att säga det, men jag tror att jag har blivit för gammal för att gå ut. Jag har gruvat mig i veckor för fredagen, men eftersom jag har lovat min lillebror att gå ut en sista gång innan han flyttar ner till götet för att jobba, då är det bara att klistra på party personligheten och köra stenhårt på "varannan vatten"

Jag var på bolaget idag och bara det kändes alldeles för mysko och missplacerat - som jag inte hörde hemma där och gick och hycklade mellan ölen.
Som jag ser det har jag inte köpt ett sexpack Carlsberg och 2 cider, utan ett baksmälla för ungefär 120:-

Oj oj oj vad jag kommer må dåligt. Och det är ju en av orsakerna att jag inte vill dricka mer. Jag blir ju inte människa förren ungefär 2 dagar efter och det är fan inte värt det. När jag var yngre gick sånt att bortse, och det vara bara att köra igen nästa helg.
Men sånt blir svårt att ignorera när man bara vill krypa ur sitt eget skinn för att undkomma helvetet och uttorkningen.

Det är lustigt hur det artar sig, ett tag drack jag 4 gånger i veckan och bangade aldrig en fest. Nu är det "mycket" om det blir en handfull gånger på ett år.

16 åringen i mig hånler lite...


Kommentarer
Mow

Jag tror att du bara har andra prioriteringar nu än för elva år sedan ... helt enkelt. Och det är ju bra :)

2012-04-25 @ 20:53:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0