Att rädda ditt liv

Grunge är nånting väldigt vackert. Jag tycker alla borde ha lite Grunge kunskap. Så här har du en liten lista på hur du själv kan rädda ditt liv:



Köpa all musik från band som Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains, Mother Love Bone & Soundgarden(släng gärna in lite Temle Of The Dog också. Bara för kärlekens skull)

Sörj Kurt Cobain's död. Detta är viktigt för alla Grungare. Jämfört med Jim Morrison och Elvis och förlusten av en av Amerikas stora unga poeter till droger är normala konversations ämnen för Grungers.

Använd rutiga skjortor och slitna jeans eller andra Grunge relaterade kläder. Långärmat i mörka eller dämpade färger fungerar bäst. En armé jacka, trenchcoat och kängor ger looken sin slutliga touch.

• Låt ditt hår bli en enda röra. Grunge håret bärs alltid framför ögonen. Om du gillar en perfekt klippt frisyr, är Grunge inte för dig.

Börja läsa filosofi pocket böcker på kaféer och klagar på tillståndet i världen, globalisering och förtryckta individer. Grungers är intelligenta & visar gärna en irriterad medvetenhet.

Studera politik för att ha ett smart svar till alla som ifrågasätter din Grunge livsstil. Hänvisningar till "sheep" "corporate puppets" och "anslutning till globaliserande skriptet" är populära bland Grunge anhängare.

• Det är också bra om du inser att för många var Grunge rörelsen en förändring till en icke-modern, alternativa underjordisk reaktion på den musikaliska status quo. Grunge "spiriten"  är viktigare än flanellskjortor och sletna jeans.


Sedär! Nu hoppas jag att du har påbörjat en livs förändring. Det har jag gjort - för längesen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0