Facebook är egentligen inte coolt.

Igår när jag var på väg hem från jobbet gick jag bredvid en käck 35+ med fräsiga högklackade skor, fräsig rock och en fräsig handväska.

En sån där människa man vill kräkas på, helt enkelt.

Hon pratade i sin handsfree om nånting som nån hade skrivit till henne på facebook. & det är så pinsamt när folk gör så.
Jag skäms när jag hör sånt, för det låter så ytligt och brud-aktigt.

Facebook är pinsamt att prata högt om.
Lika pinsamt när folk får reda på att man bloggar - då skäms jag också lite. För jag är rädd att de ska tro att jag är en sån där seriös bloggare, som vill att folk ska ta del av min gråa vardag i detalj, vilka högklackade stövlar som är finast, eller vilket parti jag håller på.

Sånt är hemskt. Jag godkänner inte!



Kommentarer
Moa

www.failbook.com är det närmsta Facebook jag kommer. Och det är också ANLEDNINGEN till att jag inte kommer närmare.

2011-10-12 @ 12:47:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0