Dexter

Ibland undrar jag om det är något fel på mig. Jag har svårt att relatera till människor och oftast förstår jag inte hur de tänker och/eller varför de känner som de gör.

Jag stänger helt enkelt av och jag kan inte känna medlidande eller förståelse. Jag förstår inte människor val. Jag förstår inte det där med att skaffa barn.

Ibland undrar jag om min egen mor känner ett misslyckande mot mig. Jag undrar ibland om hon känner sorg för att jag vet att hon inte kommer att bli mormor till ett människobarn. Jag tror att hon vet det också.
Undra om hon tycker att det jag känner är onormalt.

Undra om hon känner en saknad för att jag har andra värderingar i livet. Saknar hon en dotter med en "normal" livssyn?
Att man ska träffa någon att föra sina gener vidare med? Att det enda livet går ut på är att fortplanta sig?

Jag mår illa av tanken på att det ska bli så.


Kommentarer
Moa

Det är väl egentligen ännu en anledning att INTE skaffa barn; hur du än gör så kommer du ju ha förväntningar på ditt barn, och när han eller hon växer upp till en individ som inte lever upp till dina förväntningar ... det bäddar ju för besvikelse för alla inblandade, typ.



Och om du inte har läst Dexter-böckerna så borde du verkligen göra det. Just a note.

2011-10-24 @ 01:17:27
Ägaren

True dat, Mow. True dat.

2011-10-24 @ 12:33:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0