15 minutes of shame

Ja, jag erkänner. Jag lyssnar ofta på rock klassiker på jobbet, och igår hörde jag nånting som heter "15 minutes of fame"
Vilket innebär att en lyssnare får sina 3 favorit låtar spelade i radion.

Fine.

Det är ju då man ska tillfället i akt att önska nånting som normalt inte spelas - men inte den här stjärnan. Jag ville gråta när jag hörde vad han hade önskat:

Hold the line med Toto
18 and life med Skid Row
My sherona med The Knack


Asså va fan!! Jag måste ju undrar om du är efterbliven på riktigt!! Samtliga låtar hör jag ungefär 3 gånger om dagen, och det är inte ett DUGG roligt över dem.

Vad har du för jävla smak?!
Jag kan se dig framför mig, nån mager nörd med för korta jeans, som går omkring i en luvtröjja med alldeles för korta ärmar och sletna jogging skor. Säkert med dålig hy och glasögon.

Jag blir irriterad av hur du ser ut!


Jag skrev till rockklassiker för nåt år sedan och klagade på deras tråkiga uttjatande utbud

Detta fick jag i svar:

"Tjena!

När det kommer till nisch-radiostationer så följer alla en mall som är beprövad tyvärr. Det innebär alltså att den klara majoriteten gillar det, men jag håller med om att det inte blir så mycket variation. Det görs en undersökning titt som tätt som heter AMT där man kollar vilka låtar som är populära. Hoppas du förstår våra dyra konsulter lite grand i alla fall. Vi har inte så mycket val. Antingen köra med den här mallen eller få färre lyssnare. Pest eller kolera! Hoppas du håller ut som oss =)

Med vänliga hälsningar

Anton Körberg"



Wow. Vilken kändis!


Kommentarer
Marie

Känns ganska typiskt att de valde just den där playlisten dessutom, hur skulle det se ut om de lirade lite andra låtar??

Dessutom så säger rikspuckot "hoppas du håller ut som oss", till det säger jag Ursäkta?!!!?!??

Håller ut?

Är du dum i huvudet som jobbar på en radiostation som lirar så dåliga låtar att du måste "hålla ut"?

Jag utnämner härmed Anton Körberg till Rikspucko. Varsågod!

2011-10-01 @ 22:36:05
URL: http://allsaint.devote.se/
Moa

Vad skulle det vara för låtar då, om du fick önska tre stycken?

2011-10-01 @ 22:38:15
Moa

Och vem är Anton Körberg?

2011-10-01 @ 22:38:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0