Jag, en punkare?

Jag har under mitt liv blivit kallad för punkare - vid flera tillfällen. Det är nånting som bafflar (baffles) mig.
Första gången var nog när jag var 16-17 år.
Jag var sjukt vilsen och förvirrad om vem jag var och hur jag skulle vara. Jag gick teater estet och trodde att ju sjukare man såg ut, desto bättre.

Så jag gick omkring i utsvängda byxor med korta blommiga barnkjolar över. Tejpade byxben (för Valo hade ju så)
Rosa tröjjor med all världens färgade mönster på.
Färg färg och mer omatchande färg präglade min vardag.

- Samtidigt som jag hade en nit-halsband som jag älskade. Som jag hade. Jämt.

Självklart så fick jag ju höra skitsnacket om mig. Att jag var en "fejk punkare" Att jag trodde att jag var nånting - För ett nit-halsband!!

Jag blev alltså klassad Punk för ett halsband! När resten av mig såg ut som en färgtågs katastrof.
Jag förstår inte.

En annan gång fick jag höra det för att jag hade en röd tröja med en naken Iggy Pop på. (??) och för att jag har kängor. (!!)

Men det bästa fick jag höra för inte så längesedan. Jag var på pipeline av någon anledning och en kille jag känner lite grann kom fram och påpekade hur punk jag såg ut.

- Men varför då? undrade jag.
- Men du har ju svart hår och grejjer. Svarade han. (??)

Jag fattar inte. Jag har aldrig velat vara punk, jag tycker det är en äcklig stil & det intresserar mig inte alls!

- För att jag har kängor??  Har punkarna ensamrätt på det eller?

Jag tycker folk borde lära sig hur en punkare ser ut. Visst, det är väl inte som att bli anklagad för att vara rasist, eller djurplågare, men ändå.

Piga är inte punk!


Kommentarer
Moa

Jamen som sagt, du hade ju kunnat bli kallad för värre saker ... gothare tex! :D Nu har vi gått som fan iaf.

2011-11-05 @ 18:41:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0