Kalla Fakta

Varför tror människor att det kan bete sig hur som helst? Hur har man hjärta att utsätta ett litet djur för hemska övergrepp?
Är det ok för att djuren inte kommunicerar som du gör?
Är det ok för att du tror djuren inte känner smärta? Ångest? Rädsla?

Detta djur är ju helt värdelöst för det kan inte tänka som du?
Inte agera som du och inte visa känslor?
Ett själ-löst ting som inte är existensberättigad för att det har päls istället för kläder på kroppen?

Världen är så ond & människor är ännu värre.
Det finns ingen sympati någonstans och ingen bryr sig om djuren.

Min kamp känns lönlös och det skulle vara mycket lättare att böja sig framåt och skita i allt.
Att bli en känslolös människo robot som utnyttjar för att jag kan.
Att kliva över andra arter för att jag kan.
Att utnyttja & göra illa för att jag kan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0