"min" blogg

Hur många gånger måste man nyttja en annans yrke innan det är lugnt att börja kalla det för "min" ?
Som i "min tandläkare" "min tatuerare" "min frisör"

Är det ett minimum att klippa sig 1 gång i månaden innan man kan titulera sin frisör som "min frisör"
Eller är det bara att man väljer att gå till denne varje gång det gäller? Även om det är 1 gång om år?
Blir det automatiskt en vänskap när det blir "min" ?

Om jag bara tatuerar mig 1 gång vartannat år, kan jag fortfarande kalla människan i fråga för "min tatuerare" ?

Och eftersom man bara (oftast) går till tandläkaren 1 gång om år, har det inte gått för lång tid mellan gångerna då för att kalla det för "min tandläkare" ?
Eller är det bara lättare att säga så eftersom alla går till tandläkaren?


Dagens tänkvärda citat:
"What were you doing riding your bike on the sidewalk anyway? Huh, ya asshole? SideWALK?"
/ Dave Foley


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0