Gris på tallriken

Jag har pratat djur etik med min pappa ikväll. Speciellt gris hållningen i sverige - och han blev uppriktigt berörd
när jag förklarade för honom hur det går till & han sa chockat "i sverige?, på allvar?"

Ja, det är på allvar och sverige är inte alls något undantag för hur djuren behandlas.
Det är precis lika jävligt här som någon annanstans och jag måste skaka på huvudet i fasa när svenska folket klappar sig själva på axeln och gömmer huvudet i sanden och tro att "vi har sån bra djurhållning och här behandlas de minsann med respekt"

Det går inte till så!!! Men det är lättare att inte engagera sig och vända ryggen till "det är ju bara grisar, skiter väl jag i"
Människor är fega och lata och själviska!!

Jag frågade pappa om jag fick skicka den här länken åt honom: http://www.ettlivsomgris.se/
Men han sa att han mådde för dåligt och inte ville veta mer.

Tänk om grisarna hade det privilegiet - att kunna säga nej. Att välja att inte vara ett offer för människans vansinne.

Men det är bara ett önsketänkande...ett sagoland långt borta....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0