Könsindelning & annat bs.

I crossfit är det en vedertagen regel att tjejer ska ha mindre vikt än killar. Vilket jag ser som ett jävla förnedrande hån. Aldrig att jag tänker låta mitt kön bestämma vad stången ska vara klädd i för vikt. Speciellt när jag vet att jag kan vara precis lika stark som en kille. Och speciellt när jag också vet att jag kommer utföra övningen bättre än en kille. 


Igår på crossen gjorde vi en emom wod, där vi bl a skulle göra thrusters med stång. 15 kg för tjejer & 25 för killar. Hm! 
"Vägra!" Tänkte jag & la iallafall på 20 kg, som är min grundvikt när jag kör. 

Under passets gång kände jag att "nä, vafan! Jag vet ju att jag lätt orkar 25 kg" så jag sköt min "tjejstång" åt sidan & tog Boo's "killstång" 

Jag är stark. Jag vet att jag kan. Vägrar att kliva bakåt bara för att jag har en livmoder och inte pungkulor. 

Sedan gjorde jag mina thrusters - med "killvikt" och jag gjorde det bättre än de flesta killar. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0