Jag kan ju det där med att välja

Ska man gå efter tillgänglighet i min besatthet hade ju faktiskt hockey varit att föredra. Timrå, dårå. Jag kan inte ens räkna hur många spelare jag har sett nakna/halv nakna, eller hur många gånger jag har varit i deras omklädningsrum, eller sett när de tränar. Det blev så vanligt att jag slutade reflekerade.
 
Hade Anton Lander varit min grej of the day hade jag inte ens behövt anstränga mig för att få hans autograf. Jag skulle tillochmed kunnat få en personlig hälsning.
Sedan skulle jag skryta för mina vänner att jag känner hans pappa och att vi tränar på samma ställe.
 
Men istället väljer jag en man som bor på andra sidan världen. En man som har dragit ner på takten och framträdande. En man som kanske inte finns med så länge till. En man som jag aldrig kommer att träffa (hur mycket poesi jag än önskar att diskutera) och aldrig kommer kunna säga Tack till.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0