Dr Martin luther king - släng dig i väggen

Hur kommer det sig att avsaknaden av en verklighets uppfattning är så uppenbar när man drömmer?
Som i natt, jag drömde att jag & 3 arbetskompisar skulle bada. En av dem, en narkoman tyckte att han ville köra bil efter att ha druckit en flaska sprit. Jag gillade inte den tanken, så jag bad honom stanna bilen, men han vägrade. Så jag hoppade/gled ur fönstret i baksätet.
Sen ringde jag polisen för att skvallra, då grabbarna plötsligt dök upp igen & jag låtsades att jag beställde en pizza.
Sen sa en av dem att de gillar mig på facebook...


Under vilken del av denna "upplevelse" kunde jag inte stanna upp & tänka "hey! Wait a minute. Är det här verkligen plausible?"

Man är som ett jävla våp när man drömmer.


Kommentarer
The Mow

Och allting makar så much sense också när man drömmer! Jag tror fasen att jag föredrar drömmarna mot verkligheten, för man bara accepterar allting ...

Svar: Men skulle det inte vara häftigt att bara kunna slappa sig själv i ansiktet och säga "heeeey, hur sant kan det ÄR vara??" Så kan man ta drömmen därifrån och styra den i en riktigt mot typ katastrof (eller Paul Simon) för man vet att det inte händer på riktigt =)
GodIsJamesMason

2012-10-12 @ 15:53:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0