Självbild

Dagens sinnesstäming går i moll och jag hatar att vrida på mig själv inne i själen. Jag hatar att vara i mitt skinn nu och jag vill bara fly från mig själv.
Jag känner mig som en elefant i en porslinsaffär och jag kommer aldrig att bli lika bra som jag vill vara. Jag tycker det känns lönlöst att ens försöka bli bättre, för det kommer jag aldrig bli.

Jag kommer aldrig bli den jag vill vara.
Men om jag kommer dit, vad ska det ändras på då? När får jag nog och bli nöjd? Jag får kanske helt enkelt acceptera att jag alltid kommer ha en defekt spegel.
Min spegel kommer alltid att vara från fel sida.

Ibland hatar jag mig själv.


Kommentarer
The Mo

Då ska du sluta lyssna på dig själv, och istället lyssna på vad andra säger. Se dig själv från någon annans spegel istället. För du är ju helt underbar, och du får helt enkelt inte hata dig själv. För då hatar du ju min bästa vän. Juh.

2012-05-07 @ 15:07:06
Piig

aaww Moa... <3

2012-05-07 @ 15:09:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0