Earth Hour glas

Jaha, då var det earth hour igen då. Alla andra gånger har jag varit väldigt exalterad och verkligen släckt ner för att jag har känt att jag kanske gör nånting bra, men i år säger jag "fuck it!"

INGENTING blir till någon förbättring för att jag släcker ner en timme eller två.

Who am I kidding, lixom?
Sedan tror folk för att vara "god och nyttig" mot världen, så tänder jag värmeljus istället. Vilket är det sämsta och det sista man ska göra, egentligen.

-  Det är inte ALLS till det bättre.

Så damned if I do and damned if I dont. Vem bryr sig? Egentligen?


Kommentarer
Mow

Det är nog mer för att få folk att börja tänka efter hur mycket resurser (och el) vi faktiskt använder varje dag. Och om det får åtminstone NÅGRA att inse det, och kanske förstå att TV:n inte behöver stå på standby, eller att man kan släcka i ett rum om man inte är i det, ja då gör det ju iaf någonting.

2012-03-31 @ 16:40:41
Marie

Kan du inte tända några ljus som enbart är gjorda i vax då? Det är ju rätt najsigt för världen and shit

:D

2012-04-01 @ 00:25:47
URL: http://allsaint.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0