Berättelse 3

Jag har under en tid nu läst en helt fantastisk bok - ett fantasy äventyr om 2 kvinnliga hjältinnor som färdas mellan olika världar, där det stöter på olika situationer.
De löser kidnappnings gåtor, organisationer som sysslar med människo handel, religösa sekter och lyssnar på ny cool musik från främmande länder.
De två huvudkaraktärerna är bästisar som får vara med om det mesta.

En av dem är rätt lösaktig av sig och vill ha alla hon ser. Män som kvinnor. Under de drygt 200 sidor avverkar hon både den ena och den andra, utan det minsta antydan till skuldkänslor.

Den andra är mer laid back och låter sig inte hunsas när folk vill låna hennes hatt. Hon är superb på olika MacGayver situationer och vet vad man ska göra när gitarristen blir biten av ormar.

För att inte tala om när deras favorit band ser att de kan alla texter, (som officiellt inte ens har släppts än) bjuds det med på ett rock'n rolla äventyr med både minibussar & minibarer.

Måste jag nämna att den slampiga karaktären får sångaren i bandet?

Igår på bussen läste jag ut den spektakulära boken och jag känner uppriktig sorg. Jag översköljs av fina känslor som jag trodde att jag hade glömt.
Det är få böcker som får mig att skratta så hårt och jag vill bara läsa den igen och igen. Det har varit en fin distraktion från allt sörberge inavel jag måste stå ut med på bussen varje dag.

Cudos till författarna ♥


Kommentarer
Moa

Aw. Jag ska också läsa den, men jag måste smälta hela arbetet med att sätta ihop den först. Vill inte messa med nostalgin! :D Kul att du gillade.

2011-11-25 @ 23:48:35
McGyver

Förresten, fint skrivet om den boken. :p

2011-11-25 @ 23:49:55
ÄGAREN

Tack :)

2011-11-26 @ 10:54:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0