Det Närmar Sig Med Stormsteg

Då det börjar nalkas flyttdag fick jag en spontanidé.  Jag kände att jag ville sätta ett stort plakat längst ner i trapphuset där jag stort & tydligt deklarerade mina tankar om mina grannar. Jag skulle kunna skriva:


"Kära granne i den högra dörren,  från sekunden jag såg att du skulle flytta in med dina jävla barn visste jag att jag skulle få problem med dig. Men nu drar jag & jag kommer aldrig behöva vakna av att dina ungar rusar omkring lägenheten 7:38 på en söndagmorron. Fan ta er!"

Sen skulle jag kunna skriva:
"Hej granne i den vänstra dörren,  dig stör jag mig mindre på, men du hörs ändå & då avskyr jag dig, men nu kommer jag inte behöva vakna sent på natten när du kommer hem från krogen eller vafan du har gjort, av dina slampskor som klickar & klockar så ljuvligt i den överlyhörda jävla trappuppgången. "

Sen skulle jag kunna skriva:

"Hej du där precis under mig,  jag hatar dig mest för att du inte kan lära din hund att det är INTE ok att skälla så att man håller på gå i 2 hundhalvor så fort man ska in/ut genom dörren, men nu kommer jag iallafall inte att behöva vakna av dig & din hund vare sig det är mitt i nattfan eller as tidigt på gryningstimmen"

Sen skulle jag skriva:
"Tja du där längst ner, din hund har också faktiskt drivit mig till vansinne, då den står & lurpassar vid dörren & precis när man ska gå förbi attacker den & skäller livet ur sig & jag blir lila rädd varje gång."

Sen skulle jag skriva:

"Hej Mirjamsdotter,  dig hatade jag bara mest i början när du hade fest varje helg & våldtog mina öron med musik som kategoriseras som den bästa musiken just nu & jag mådde så dåligt"

Till de andra skulle jag bara kunna skriva:

"Fan ta er alla andra som var tvungna att kasta igen dörren varje gång ni gick in eller ut. Tack för att det fick lägenheten att skaka till & väcka mig vid vissa tidpunkter"

Nu sticker jag era as, men tjingeling så ses vi inte mer!! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0