Vegan Vs Vegetarian

Nånting som jag verkligen inte gillar är det här "tvisten" mellan Vegetarianer & Veganer.
Att det flesta veganer tycker att det är så mycket bättre än de som "bara" är vegetarianer. Varför ska det argumenteras vem som är den bästa djurvännen, eller vem som lever mest djurvänligt?

Är det inte bättre att de som normalt är köttätare försöker äta djurfritt iallafall någon måltid i veckan än att inte göra det alls?
Är det inte bättre att man försöker iallafall än att bara skita i det?
Det är synd att man ska få dåligt samvete för att man inte är 100% vegan. & då blir man automatiskt en hemsk djurvän och man "bryr sig inte alls om djuren" Man som "bara" är vegetarian & allt...

"Vi" är ju iallafall på samma icke-konsumera-djur sida - är det inte människor som ÄTER djuren som vi ska försöka hjälpa att inse att man inte behöver äta levande varelser?
Varför ge oss på varandra?




"Cut out the crap"
Ja, NU blir jag ju JÄTTE inspirerad att fortsätta försöka göra nånting bra för djuren.
Jag är ju bara skit...





Kommentarer
Moa

Du gör i alla fall mer än jag ... tänk på det. Och jag håller med; det är synd att de som gör bra saker måste hålla på och bråka inbördes om vem som gör mest och bäst saker. Vem bryr sig, liksom!? Bara gör NÅGONTING bra!

2011-09-19 @ 20:27:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0