nostalgia never dies

Detta värmer mitt före detta HIM hjärta.

De första tjejerna började köa redan på lördagen På söndagen ringlade kön sig runt ett helt kvarter i Stockholm. Det var runt 1000 ungdomar och många av dem hade tillbringat natten på trottoaren.

Klockan 12:00 på söndagen var det tänkt att plastarmband skulle delas ut till de 500 första i kön. Armband som skulle ge 500 lyckliga chansen att se det senaste på pojkbandshimlen, den brittiska gruppen One Direction, som än så länge inte har gett ut en enda skiva utan bara finns på nätet med sina videos.

Polisen var oförberedd

När klockan närmade sig 12:00 uppstod kaos. Allt vad kö hette löstes upp när butiken där utdelningen skulle ske stormades av hundratals hysteriska ungdomar.

Polisen var helt oförberedd och tvingades till slut spärra av delar av innerstaden samtidigt som man försökte lugna ner den uppretade massan av ungdomar och oroliga föräldrar på plats.

Många grät öppet när deras köande visat sig vara förgäves men från arrangören tar man inget ansvar för tumultet på gatan.

Sent omsider fick polis och snabbinkallade vakter en viss ordning och utdelningen kunde börja. Sedan kunde 500 trötta men lyckliga till sist se sina idoler en kort stund.





http://www.nyheterna.se/tv?videoid=2074442&treeId=5050104


Åh, Linde. Detta är väldigt england 2004 :)


Kommentarer
Moa

Jag VET! Jag såg det där och tänkte på dig som FAN! Kommer du ihåg? Paniken och ångesten och glädjen och VETSKAPEN ... Å herre ...

2011-10-03 @ 18:53:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0