typ, "gör som jag säger, annars kommer inte tomten i år"

Älskar att höra desperata föräldrars ihåliga & tomma hot om vad som händer om inte barnen lyssnar.
Som idag på gymmet. En mamma väntade på sina 2 småpojkar.

Mamman: "kom nu killar, jag är klar nu"
Barn: "men vi vill inte!"
Mamman: " kom nu, annars tar jag laddaren till plattan"
*barn ignorerar*
Mamman: "kom nu annars åker jag & lämnar er här"
*barn ignorerar & mamman pillar med mobilen istället*

Haha, snacka om att följa upp sitt ansvar. Loves it!


Kommentarer
Marie

Jag har också hört det där tusentals gånger.
Av andra föräldrar.
Själv är jag konsekvent. Till mina barn stora förtret tyvärr.

2015-12-25 @ 11:31:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0