Att finna livsglädje?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag känner att det måste finnas nånting mer än att jobba heltid & förslavas av en arbetsgivare. 

Jag är väl aldrig den som har känt nån speciell "livsglädje" så, men jag vill ändå försöka & hur ska jag kunna ta tillvara på livet om jag är fast på ett ställe 5 dagar i veckan i 40 timmar? Är det verkligen det som är det "som räknas"? Vad hinner jag göra av livet, egentligen? 

Och varför är det ingen som säger nånting? 
Varför har en heltidsanställning blivit "som det ska vara"?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0