People vs Chloe Dancer

Fick en inbjudan att vara med i en insamling till nödbostad för tiggare. Är det bara jag som tänker "men, det är ju bara en människa"

Varför ska de rumänska asen få hjälp när de inte ens borde vara här från första början? Varför ska de rumänska asen gå före de svenska uteliggarna?
 
Varför krockar deras och mitt liv, när jag inte ens vill låtsas att jag bryr mig? Det finns 7 miljarder människor i världen. Det är alldeles för många. Människor plågar djur, människor skjuter djur för "nöjet" av det, människor föder upp djur för sin egen vinning, människor vänder ryggen åt när djur lider, människor äter djur, människor saknar sympati för djur.
 
Kan någon ge mig en vettigt förklaring på varför jag ska bry mig om människor, och jag håller med. Då har ni vunnit. Men det kommer inte att bli så.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0