Artigt och uppfostrat

Kära medmänniska. Jag känner inte dig. Du känner inte mig. Vi behöver inte småprata artigt med varandra.
Du ser ju att jag har lurarna på mig. Dessutom cyklade jag. Jag CYKLADE förbi dig, i högre fart än om jag hade gått - självklart och ändå kände du att du ville slinka in en meningslös, tom, artighetsfras, bara för att?
 
Hörlurarna hindrar inte "Hej'et", för det är ju det man säger när man går förbi varandra. Men resten? Tur nog var musiken låg just vid just det tillfället, så jag hörde faktiskt vad du ville och jag kunde tillochmed svara när jag susade förbi.
 
Men snälla, kan du inte bara låta mig vara? Jag är inte intresserad av att konversera. Jag vill ju lyssna på min musik.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ShelterYourNeeds - "Have you ever heard of a thing called the big bang? I said Go.”

Jag tycker inte att man ska äta djur! (www.djurensratt.se) Den här bloggen skapades ur tristess & är rätt meningslös, egentligen. Den spontana titeln var "Ranting&Raving" - Vilket är precis det jag gör. Jag har generellt svårt för människor och jag tycker väldigt mycket om många saker. Jag vet att jag har en tendens att vara ett arsel.

RSS 2.0